נס • נמנע פיגוע בבית חב"ד בחברון

    שטורעם אתר חב''ד No Comments on נס • נמנע פיגוע בבית חב"ד בחברון
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נס. אין הגדרה אחרת לכישלון התוכנית של צוהייב וסאלם סולטאן, תושבי חברון, שהתכוונו לבצע פיגוע כפול וקטלני בכניסה לבית חב"ד בעיר האבות.

    פרטי המזימה עולה מכתב אישום שהוגש בידי הפרקליטות הצבאית לבית משפט צבאי, בעוון של ניסיון גרימת מוות בכוונה ועבירות נוספות.

    השניים, שמעצרם הוארך עד סוף ההליכים, החליטו לנקום על מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה ומותו של מוחמד אבו ח'דיר בידי מטורפים יהודים.

    הם תכננו להשליך מטען צינור בכניסה למרכז החב"די, כדי למשוך לאזור חיילים – ואז להפעיל מטען עוצמתי הרבה יותר, שיונח מבעוד מועד באזור ויגרום להרג רב רח"ל.

    המחבלים ייצרו מטען חבלה מבלון גז, שאליו הכניסו ברגים ומסמרים במשקל של כשני קילוגרמים וכן אבקת שריפה.

    על-פי כתב האישום: "צוהייב הניח את מטען הבלון בכניסה לבית הכנסת במתחם בית חב"ד בחברון, הסמוך לפילבוקס צבאי, והסתתר בקרבת מקום. לאחר המתנה קצרה, זרק צוהייב את מטען הצינור לעבר מתחם בית חב"ד והמתין לבואם של חיילי צה"ל למקום. כאשר עברו במקום שני חיילים צוהייב לחץ מספר פעמים על השלט המפעיל את מטען הבלון. למרבה המזל, צוהייב לא הצליח להפעיל את המטען".

    יוסי נחשון, מהשלוחים בעיר אמר ל'שטורעם' בתגובה: "במקרים כאלה אנחנו מגבירים את הפעילות מבחינה רוחנית. הרבי אמר בעבר לאבי, ר' ברוך נחשון, שלימוד חסידות בחברון יגביר את הביטחון האישי והביטחוני".

    לדבריו, "הם לא שוקטים על השמרים. הראש שלהם עובד 24 שעות ביממה במטרה לפגוע בנו. הם מתעסקים בחושך, והתפקיד שלנו, כשליחי הרבי, הוא להפיץ אור. איננו חוששים ונמשיך בפעילות הברוכה".



    0 תגובות